ANTWOORD OP AL JOUW VRAGEN
Of je nu meer wilt weten over onze producten, ons bedrijf of algemene vragen hebt over jouw ervaring met ons, hier vind je wellicht wat je zoekt. We hebben ons best gedaan om een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen samen te stellen om je te helpen bij het vinden van de informatie die je nodig hebt.
Als je het antwoord op je vraag niet kunt vinden of verdere verduidelijking nodig hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons opleidingsteams staat altijd klaar om je te helpen.
Locatie en arrangement
Waar vinden de open opleidingen plaats?
De open opleidingen vinden plaats op de eerste verdieping van ons kantoor in Zaltbommel, Hogeweg 37B.
Hoe kom ik bij jullie locatie?
Je vindt de routebeschrijvingen op onze contact pagina
Wanneer kan ik jullie bereiken?
De Nationale Zorgacademie is elke werkdag telefonisch bereikbaar tussen negen en vijf.
Daarnaast kun je ons gemakkelijke een bericht sturen via Whatsapp of vul het contactformulier op onze website in. We reageren doorgaans binnen één werkdag.
Is er bij jullie de mogelijkheid om mijn auto elektrisch op te laden?
Ja bij ons voor en pand zijn voldoende mogelijkheden om je auto op te laden. Daarnaast zijn er bij de openbare parkeerplaats van de van der Valk Zaltbommel ook veel mogelijkheden om de auto op te laden. Dit is op drie minuten loopafstand.
Wat zijn de parkeerfaciliteiten bij jullie locatie?
Ons kantoor is gevestigsd aan de Hogeweg 37B in Zaltbommel. Het terrein waarop ons kantoor gevestigd kent gerserveerde parkeerplaatsen voor andere bedrijfven die n hetzelfde gebouw gevestigd zijn. Het veroek is om je auto aan de overkant van de weg te parkeren. Hier kun je gratis openbaar parkeren. Op deze manier zijn we ook een goede buurman!
Is de locatie rolstoeltoegankelijk?
Het pand is rolstoeltoegankelijk. Het kantoor is gevestigd op de eersrte verdieping en is volledig toegangelijk. Er is een lift aanwezig en een rolstoeltoegangelijk toilet.
Wat zijn de lunch- en cateringopties tijdens de trainingsdagen?
Kom je bij ons op locatie trainen dan zorgen we altijd dat het je aan niets ontbreekt. Heb je dieetwensen of allergieën. Geef dit dan vooraf aan osn door zodat we hier rekening mee kunnen houden.
Kunnen jullie rekening houden met dieetwensen of allergieën?
Kom je bij ons op locatie trainen dan zorgen we altijd dat het je aan niets ontbreekt. Heb je dieetwensen of allergieën. Geef dit dan vooraf aan osn door zodat we hier rekening mee kunnen houden.
Studiemateriaal
Heeft de Nationale Zorgacademie auteursrecht/copyright?
Op alle door de Nationale Zorgacademie materialen, gespreksmethodes, voorstellen, adviezen, modellen, rapportages, software en dergelijke is auteursrecht en de overige rechten van intellectueel eigendom van toepassing. Het is niet toegestaan materialen zonder vooraf toestemming te vragen te verspreiden.
Waar kan ik het studiemateriaal van de training vinden?
We werken met een personlijke online leeromgeving en fysieke trainingsmaterialen. Je kunt hier al het gebruikte materiaal terugvinden. Mocht er nog iets ontbreken stuur ons dan vooral een bericht.
Is het mogelijk om extra gedrukt studiemateriaal te bestellen?
Absoluut, het is zeker mogelijk om extra kopieën van het studiemateriaal te bestellen. We begrijpen dat je wellicht meer materiaal nodig hebt voor je organisatie om uit te delen aan collega’s. Voor het bestellen van aanvullend drukwerk kun je direct contact met ons opnemen. Het is ook mogenlijk om aangepast drukwerk te besteleln in de huisstijl van jouw orgnisatie.
Zijn er aanvullende leermiddelen die jullie aanraden voor de training?
Absoluut, wij zorgen ervoor dat je bij onze trainingen en opleidingen voorzien bent van al het benodigde studiemateriaal. Dit materiaal is zorgvuldig uitgekozen om jouw leerervaring zo compleet mogelijk te maken. Daarnaast zijn er altijd extra suggesties ter inspiratie die we graag met je delen. Deze aanvullende leermiddelen kunnen variëren van boeken en artikelen tot online bronnen die jouw kennis en vaardigheden verder kunnen verdiepen. Voor de meest actuele en persoonlijke aanbevelingen kun je het beste direct contact opnemen met je trainer via onze online leeromgeving. Zij kennen de inhoud van de training als geen ander en kunnen je voorzien van advies op maat, afgestemd op jouw specifieke leerbehoeften en interesses.
Kan ik na de training nog toegang krijgen tot geüpdatet studiemateriaal?
Ja, je kunt na de training nog steeds toegang krijgen tot geüpdatet studiemateriaal. Belangrijke updates kunnen altijd opgevraagd worden. Let op, als trainingsprogramma’s veranderen, is het mogelijk dat je geen toegang meer hebt tot de nieuwe materialen.
Zijn er digitale versies beschikbaar van het studiemateriaal?
Ja, we bieden zowel digitale als fysieke trainingsmaterialen aan. We maken deels gebruik van fysieke materialen (drukwerk) die gemakkelijk in je dagelijkse werk kunnen worden gebruikt, zoals gespreksmodellen en overzichtskaarten. Daarnaast maken we gebruik van digitale materialen in onze leeromgeving.
Privacy
Wat is jullie privacybeleid?
Ons privacy beleid vind je door hier te klikken.
Worden mijn gegevens gedeeld met derden?
Nee, jouw gegevens worden niet gedeeld met derden, tenzij noodzakelijk of in onderaanneming ter uitvoering van de uit te voeren opdracht en of training.
Hoe lang bewaren jullie mijn gegevens na afloop van de training?
We mogen je gegevens tot maximaal twee jaar bewaren. Na deze periode zullen we ervoor zorgen dat ze geanonimiseerd worden, tenzij er wettelijke vereisten of andere gerechtvaardigde redenen zijn om ze langer te bewaren.
Hoe kan ik inzage krijgen in de gegevens die jullie van mij hebben?
Om te weten welke gegevens wij over jou hebben, dien je de procedure uit ons privacyreglement te volgen om inzage te verkrijgen.
Trainingen
Kan ik mij afmelden voor een bijeenkomst?
Is er iets tussengekomen waardoor het niet lukt om deel te nemen aan een van de bijeenkomsten. Neem vooral even contact met ons op. We kijken graag samen met jou naar een mogelijkheid om dit in te halen.
Kan ik de trainingen ook digitaal volgen?
Onze open opleidingen zijn gericht om elkaar fysiek ontmoeten. Hoewel we de nodige digitale ervaring hebben geloven we erin dat het leerrendement nog groter is als we elkaar fysieke ontmoeten. Daarnaast werken we veel met interactie tussen onze deelnemers en de trainingsacteur. Dit werkt veel prettiger omdat je elkaar dan goed kan aankijken.
Toch proberen we ook digitaal een trainingsaanbod aan te beiden. Zo bieden we verschillende e-learningen aan.
Wat gebeurt er als ik een trainingsdag mis?
Is er iets tussengekomen waardoor het niet lukt om deel te nemen aan een van de bijeenkomsten. Neem vooral even contact met ons op. We kijken graag samen met jou naar een mogelijkheid om dit in te halen. Probeer je wel altijd vooraf af te melden zodat we op de hoogte zijn!
Wat doet een trainingsacteur precies gedurende de training?
Een trainingsacteur is een gespecialiseerde professional die realistische scenario’s en interacties nabootst tijdens onze trainingen. Ze spelen verschillende rollen om deelnemers praktijkervaring te bieden in een veilige omgeving. Door levendige interacties en feedback helpen trainingsacteurs deelnemers essentiële vaardigheden te ontwikkelen, zoals communicatie, conflictbeheersing en empathie. Hun waardevolle bijdrage vergroot de effectiviteit van trainingen en bereidt professionals voor op echte situaties in hun vakgebied. Hierdoor ben je direct beter voorbereidt op jouw volgende (telefoon)gesprek. Het helpt om de kennis beter toe te passen.
Onze trainingsacteur Maurice vertelt je er hier graag meer over.
Hoeveel deelnemers zijn er meestal per training?
We werken met groepen van maximaal tien personen, aangezien we veel werken met een trainingsacteur. Op die manier hebben we voldoende tijd om de gespreksvoering te oefenen en iedereen voldoende kans te geven om met de trainingsacteur te werken.
Welke certificaten of accreditaties ontvang ik na afloop van de training?
Bekijk onze accreditaties en certificeringen op deze pagina.
Elke training heeft specifieke accreditatie en certificeringen vermeld op de trainingspagina. Als je aanvullende accreditatie wilt aanvragen, neem dan contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden.
Inschrijven
Hoe weet ik of ik aan de toelatingseisen van de opleiding voldoe?
De toelatingseisen verschillen per training/ diplomeringstraject. In de brochure kun je nalezen wat de exacte toelatingseisen zijn. Weet je het nog niet zeker? Neem vooral contact met ons op. We helpen je graag verder.
Kan ik mijn inschrijving nog annuleren?
Voor deelnemers (consumenten) een bedenktermijn van tenminste 14 dagen. Deze bedenktermijn geldt ook indien de deelnemer de cursus boekt en het bedrijf of werkgever deze betaalt. Indien het bedrijf het contract sluit geldt geen bedenktijd.
Kan ik een module of de hele opleiding doorschuiven?
Neem voor antwoord op deze vraag contact met ons op
Wat zijn de betalingsmogelijkheden voor de opleiding?
Betaling geschiedt altijd per factuur, zowel voor zakelijke als particuliere deelnemers. De betaling dient vóór aanvang van de training te zijn voldaan; anders kan je niet deelnemen aan de training.
Waarom ontvang ik geen bevestiging van mijn inschrijving?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen bevestiging hebt ontvangen van je inschrijving op onze website. Hieronder vind je een aantal mogelijke oorzaken en oplossingen:
- Controleer je spamfolder
- Typfout in je e-mailadres
- Technische problemen met de website
- Onze e-mails worden geblokkeerd door de internetprovider
Als je geen bevestiging hebt ontvangen, raden we je aan om eerst je spamfolder te controleren. Het kan voorkomen dat onze bevestigingsmail daar terecht is gekomen. Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op.
Wat is de restitutietermijn?
We handteren een resitutietermijn van 30 dagen.
Oplossingsgericht Verzuimmanagement©
Wat is Oplossingsgericht Verzuimmanagement©?
De methode “Oplossingsgericht Verzuimmanagement” is ontstaan uit een innovatieve samenwerking met NS en Sligro, waarbij de principes van urgentiedenken uit de medische triage zijn toegepast op verzuimmanagement. Deze aanpak integreert de methodieken van snelle beoordeling en prioritering, zoals gebruikt in de gezondheidszorg, om de aanpak van werknemersverzuim te optimaliseren. Door deze unieke combinatie van inzichten is een methode ontwikkeld die organisaties effectief ondersteunt bij het reduceren van verzuim tot doelstellingen rond 4%.
De kern van deze methode ligt in het snel identificeren van de onderliggende oorzaken van verzuim en het prioriteren van interventies op basis van hun potentiële impact. Dit stelt organisaties in staat om proactief en gericht te werk te gaan, waardoor ze niet alleen sneller kunnen reageren op verzuimgevallen, maar ook structurele oplossingen kunnen implementeren die bijdragen aan een duurzaam lager verzuimpercentage. Dit oplossingsgerichte verzuimmanagement heeft zich bewezen als een waardevolle strategie voor bedrijven die streven naar een gezondere werkomgeving en een verhoogde productiviteit.
Wat is zijn mobiliteitscodes?
De mobiltetiscodes zijn belangrijk ik het uitvoeren van de methode Oplossingsgericht Verzuimmanagement©. We onderscheiden de volgende vier M-codes:
- M1 niet mobiel: geen arbeidsmogelijkheden (ADL afhankelijk) tot een bepaalde datum, die is benoemd.
- M2 vandaag niet mobiel: vandaag geen arbeidsmogelijkheden, kan morgen anders zijn.
- M3 mobiel: arbeidsbeperkt voor zijn eigen functie. Met mogelijkheden voor passend werk.
- M4 mobiel: met mogelijkheden om gedeeltelijk in het eigen werk te werken.
Klachten en aanbevelingen
Hoe kan ik een klacht indienen of een aanbeveling geven?
Een klacht ontvangen is natuurlijk nooit leuk maar het beste kun je contact opnemen met opleidingen@vancampenconsulting.nl. We nemen snel contact met je op om je klacht af te handelen. Dit e-mailadres mag je ook gebruiken om aanbevelingen te doen. Aan het einde van iedere training houden wij een evaluatie. Hierin krijg je ook altijd de kans om feedback aan ons te geven.
Voor het doen van een formele klacht kun je onze klachtenregeling volgen.
Is er een klachtencommissie waar ik terecht kan?
Ja we werken met een officele klachtenfunctionaris. Voor onze volledig klachtenregeling en de daarbij behorende rollen verwijzen we je graag door naar onze klachtenregeling.
Kan ik anoniem een klacht of aanbeveling indienen?
Nee, het is niet mogelijk om anoniem een klacht of aanbeveling in te dienen. Als het lastig is om een melding te maken, is het aan te raden om iemand in je eigen omgeving in vertrouwen te nemen om de drempel te verlagen. We hechten waarde aan het kunnen nemen van passende acties, en daarvoor kan het nodig zijn om te weten van wie de klacht afkomstig is. We behandelen je klacht wel discreet zodat je pricacy zoveel mogenlijk gewaarborgd wordt.
Hoe lang duurt het voordat mijn klacht wordt behandeld?
We streven ernaar om doorgaans binnen twee werkdagen te reageren op aanbevelingen en/of klachten. Kom je liever direct met ons in contact, schroom dan niet om telefonisch contact met ons op te nemen.
Voor de formele procedure verwijzen we naar onze klachtenregeling.