Privacyverklaring

Zodra je onze website nationalezorgacademie.nl bezoekt of contact met ons opneemt, ontvangen we informatie over jou. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we met die informatie doen. We gaan altijd zorgvuldig met je informatie om en slaan die veilig op. Heb je vragen of wil je weten welke informatie we van je hebben, neem dan contact op met ons. We kunnen deze privacyverklaring aanpassen als we dat nodig vinden. We raden je daarom aan om deze privacyverklaring regelmatig te bekijken, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Deze privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op 01 augustus 2023. Heb je een vraag over onze privacyverklaring? Neem dan gerust contact op met ons door een mail te sturen naar opleidingen@vancampenconsulting.nl. We helpen je graag.

 

  1. Definities
  • Persoonsgegevens: Elke informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon.
  • Verwerking van persoonsgegevens: Elke handeling met betrekking tot persoonsgegevens, waaronder verzamelen, bewaren, raadplegen, gebruiken, verstrekken, samenvoegen en vernietigen.
  • Verstrekken van persoonsgegevens: Het delen of beschikbaar stellen van gegevens.
  • Verzamelen van persoonsgegevens: Het verkrijgen van persoonsgegevens.
  • Bestand: Een geheel van persoonsgegevens toegankelijk volgens bepaalde criteria.
  • Verantwoordelijke: De partij die het doel en de middelen van de gegevensverwerking vaststelt.
  • Bewerker: Degene die persoonsgegevens verwerkt ten behoeve van de verantwoordelijke.
  • Betrokkene: De persoon op wie de persoonsgegevens betrekking hebben.
  • Derde: Iedereen die niet de betrokkene, verantwoordelijke, bewerker, of onder gezag van hen gemachtigd is persoonsgegevens te verwerken.
  • Ontvanger: Degene aan wie persoonsgegevens worden verstrekt.
  • Toestemming van de betrokkene: Vrije, specifieke, geïnformeerde en ondubbelzinnige wilsuiting om persoonsgegevens te verwerken.
  • Autoriteit Persoonsgegevens: De instantie die toezicht houdt op persoonsgegevensverwerking.
  1. Toepassingsgebied Dit privacyreglement is van toepassing op de geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde en niet geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens, inclusief het opnemen in en gebruik van bestanden. Deze privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die we verwerken en op alle domeinen die aan ons gerelateerd zijn. Het gaat hier om de persoonsgegevens van iedereen die weleens contact met ons heeft gehad of onze website heeft bezocht, zoals bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu, zoals je naam, telefoonnummer, IP-adres, klantnummer of surfgedrag. Wil je meer weten over persoonsgegevens, kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.
  2. Doel
  1. Het doel van dit reglement is om de Wet bescherming persoonsgegevens (WBP) praktisch uit te werken.
  2. Dit reglement is van toepassing binnen Van Campen Consulting B.V. en heeft betrekking op het overzicht van persoonsgegevensverwerkingen. Dit overzicht vormt één geheel met dit reglement.
  3. Alleen gegevens zoals beschreven in artikel 2 worden verwerkt.

 

  1. Voorwaarden voor rechtmatige verwerking
  1. Persoonsgegevens worden zorgvuldig en behoorlijk verwerkt.
  2. Verwerking vindt alleen plaats voor het beoogde doel.
  3. Gegevens zijn toereikend, ter zake dienend en niet bovenmatig.
  4. De verantwoordelijke draagt verantwoordelijkheid voor de verwerking en is aansprakelijk voor schade door schending van dit reglement.

 

  1. Verwerking van persoonsgegevens Persoonsgegevens worden verwerkt onder de volgende voorwaarden:
  • Toestemming van de betrokkene is verkregen.
  • Noodzakelijk voor contractuitvoering of verzoek van de betrokkene.
  • Noodzakelijk om aan wettelijke verplichtingen te voldoen.
  • Belangen van verantwoordelijke of derde prevaleren niet boven betrokkene.

 

  1. Informatieverstrekking aan de betrokkene
  1. Bij verkrijgen gegevens informeert verantwoordelijke over identiteit en doel.
  2. Verdere informatie wordt verstrekt indien nodig voor zorgvuldige verwerking.
  3. Uitzonderingen zijn mogelijk bij onmogelijkheid of onevenredige inspanning.

 

  1. Recht op inzage en afschrift

 

  1. Betrokkene heeft recht op inzage in zijn verwerkte gegevens.
  2. Inzage en afschrift binnen vier weken, tenzij beperkende belangen spelen.
  3. Redelijke vergoeding voor afschrift is toegestaan.

 

  1. Recht op correctie en verwijdering
  1. Gegevens kunnen worden aangevuld met betrokkenes verklaring.
  2. Correctie mogelijk bij onjuistheid, onvolledigheid, niet ter zake dienend of onwettigheid.
  3. Correctieverzoek wordt spoedig uitgevoerd.
  4. Betrokkene kan verzoek tot verwijdering indienen.
  5. Verantwoordelijke reageert binnen vier weken op verzoeken.

 

  1. Bewaartermijnen

We bewaren je persoonsgegevens zo lang als we dat volgens de wet moeten doen en zo lang als nodig is voor het doel waarvoor we je gegevens gebruiken.  Zolang je bijvoorbeeld klant bij ons bent, bewaren we je gegevens volgens de wettelijke bewaartermijn van zeven jaar. Daarna bewaren we je gegevens alleen voor statistische doeleinden en om eventuele klachten of juridische zaken af te handelen. Wil je meer weten over hoelang we specifieke gegevens van je bewaren, neem dan contact met ons op.

  1. Bewaartermijnen worden bepaald door de verantwoordelijke.
  2. Gegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk.
  3. Bij verzoek tot verwijdering binnen drie maanden uitgevoerd, tenzij andere belangen spelen.

 

  1. Melding verwerking gegevens
  1. Geautomatiseerde verwerkingen worden gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
  2. Niet geautomatiseerde verwerkingen worden gemeld indien onderworpen aan voorafgaand onderzoek.

 

  1. Klachten Betrokkene met klachten wendt zich tot verantwoordelijke of de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

  1. Wijzigingen, inwerkingtreding en inzage
  1. Wijzigingen worden aangebracht door de verantwoordelijke.
  2. Wijzigingen geldig vier weken na bekendmaking aan betrokkenen.

 

  1. Wie

We verwerken de persoonsgegevens van iedereen die contact met ons heeft gehad of onze website heeft bezocht. Dit zijn onder meer bezoekers, particuliere klanten, zakelijke klanten en contactpersonen van onze partners.

 

  1. Welke gegevens

We maken gebruik van de o.a. de volgende gegevens:

  • naam
  • geslacht
  • woonadres of vestigingsadres
  • bezorgadres
  • e-mailadres
  • telefoonnummer
  • betaalgegevens
  • geboorteplaats
  • geboortedatum
  • leeftijd
  • opleiding(sniveau)
  • resultaten van toetsen
  • cijferlijst
  • functie
  1. Cookkies

Je kunt zelf aangeven welke gegevens we van je mogen gebruiken. Heb je ons toestemming gegeven voor het personaliseren van je profiel op basis van je surf- en zoekgedrag, dan kunnen we onze website speciaal op jou instellen zodat het gebruik ervan makkelijker en persoonlijker wordt. We doen dit met behulp van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan onze website geplaatst wordt op je hardware.

We gebruiken de volgende soorten cookies op onze website:

  • functionele cookies, zoals sessie- en login cookies voor het bijhouden van sessie- en inloginformatie
  • geanonimiseerde analytische cookies, om inzicht te krijgen in het bezoek aan onze website op basis van informatie over bezoekersaantallen, populaire pagina’s en populaire onderwerpen
  • niet-geanonimiseerde analytische cookies, om inzicht te krijgen in het bezoek aan onze website op basis van informatie over bezoekersaantallen, populaire pagina’s en populaire onderwerpen

Meer specifiek gebruiken we de volgende cookies:

  • Google Analytics geanonimiseerd (analytische cookies)
  • Google Analytics (analytische cookie)
  • Adobe (analytische cookie)

 

We zijn momenteel actief bezig met het opnieuw behalen van onze instellingsaccreditatie bij Bureau Diplomering Triage. Dit proces is essentieel om onze positie als gecertificeerd opleidingsinstituut te continueren, zodat we hoogwaardige opleidingen kunnen blijven aanbieden aan triagisten en doktersassistenten werkzaam bij de huisartsenposten. Deze accreditatie bevestigt onze inzet voor kwaliteit en onze toewijding aan het leveren van educatie die voldoet aan de hoogste standaarden. Hiermee verzekeren we dat ons onderwijsaanbod blijft aansluiten bij de huidige en toekomstige behoeften van de zorgprofessionals die een cruciale rol spelen in de eerste lijn van de gezondheidszorg.