Ellis franssen

Als trainer wordt ik blij als deelnemers bij aanvang van een volgende trainingsdag vertellen wat er gelukt is in het toepassen van de lesstof in de praktijk. En als ze bij het afronden van een training aangeven wat ze de volgende dag gaan toepassen op de werkplek. Dan weet ik dat ik, samen met de trainingsacteur het doel ‘vandaag geleerd, morgen toegepast’ van Resultaatgericht leren® heb bereikt.

Ik houd van het werken met mensen en groepen. Elke groep is anders en de afwisseling en dynamiek houdt me scherp. Bij de start van een training ben ik verantwoordelijk om samen met de groep en de acteur een goed en veilig leerklimaat te creëren, door een heldere doelstelling neer te zetten en af te stemmen met en aan te sluiten bij de groep. Het belangrijkste instrument daarbij ben ik zelf. Ik ben energiek, houd van afwisseling en humor. Als de energie in de groep afneemt is dat voor mij een signaal dat er iets anders nodig is. Dat vraagt creativiteit en flexibiliteit. Daarnaast geloof ik in ‘practice what you preach’; door in de training zelf het goede voorbeeld te geven in communicatie en gedrag.

Wat mij helpt is dat ik gewerkt heb in meerdere functies en rollen, onder andere als leidinggevende, verandermanager en HR-adviseur. Vanuit die laatste rol heb ik ervaring met de methode Oplossingsgericht Verzuimmanagement. Hierdoor kan ik me goed verplaatsen in de rollen van de deelnemers in de training en herken ik hun uitdagingen. 

Ter voorbereiding op een training moet de doelstelling van de training voor mij helder zijn. Hiervoor overleg ik met de klant of met een collega relatiemanager. Ik verdiep me in de organisatie; wat is belangrijk om te weten en hoe kan mijn training bijdragen aan het gewenste gedrag.

Tot slot zie ik het als mijn taak dat deelnemers in een training ook leren van elkaar. In onze open opleidingen nemen mensen uit verschillende organisaties deel. Door het uitwisselen van ervaringen leren ze van de aanpak in diverse organisaties. Bij incompany trainingen zijn deelnemers collega’s van elkaar. Zij delen de ervaringen binnen hun eigen organisatie. Dit levert verbeterpunten op voor de ontwikkeling van de organisatie.

 

We zijn momenteel actief bezig met het opnieuw behalen van onze instellingsaccreditatie bij Bureau Diplomering Triage. Dit proces is essentieel om onze positie als gecertificeerd opleidingsinstituut te continueren, zodat we hoogwaardige opleidingen kunnen blijven aanbieden aan triagisten en doktersassistenten werkzaam bij de huisartsenposten. Deze accreditatie bevestigt onze inzet voor kwaliteit en onze toewijding aan het leveren van educatie die voldoet aan de hoogste standaarden. Hiermee verzekeren we dat ons onderwijsaanbod blijft aansluiten bij de huidige en toekomstige behoeften van de zorgprofessionals die een cruciale rol spelen in de eerste lijn van de gezondheidszorg.