Conflicthantering e-learning

In deze cursus leer je de oorzaken van conflicten te begrijpen en krijg je praktische technieken aangereikt om conflicten effectief te beheren en op te lossen. Ontdek hoe je communicatie kunt verbeteren, spanningen kunt verminderen en een positieve werksfeer kunt behouden.

  • Duur1 uur
  • Kosten€27.50
  • Op elk moment te starten!

Inleiding

Conflicten kunnen vaak spannend en ongemakkelijk zijn, maar elk conflict biedt ook een unieke kans! Een conflict ontstaat wanneer een meningsverschil het samenwerken of samenleven en je vertrouwen in de ander belemmert. Dit is niet per se verkeerd. Overal waar mensen samenkomen en samenwerken, kunnen meningen verschillen of persoonlijkheden botsen. Achterliggende belangen en emoties spelen hierbij een rol. Als je die weet te benoemen en de situatie weet om te buigen, wordt een conflict juist een kans.

Een kans om jezelf en de ander beter te leren kennen. Een kans om te ontdekken wat jullie beiden willen en nodig hebben, zodat jullie slimmer en creatiever kunnen nadenken over een oplossing. Dus pak die kans en leer hoe je de vruchten plukt van een conflict! Start vandaag nog en ontwikkel je vaardigheden in conflicthantering voor een harmonieuze en productieve werkomgeving.

Over

Deze e-learning behandelt de basisprincipes van positieve conflicthantering en biedt je de tools en inzichten om conflicten effectief te beheren en om te buigen naar constructieve oplossingen. Tijdens deze cursus worden de volgende vragen beantwoord:

  • Wat is het nut van een conflict? Ontdek de voordelen en leer waarom conflicten niet per se negatief hoeven te zijn.
  • Wie zijn de betrokkenen? Identificeer de partijen die bij een conflict betrokken zijn en begrijp hun perspectieven.
  • Wat zijn oorzaken van een conflict? Verken de diverse oorzaken van conflicten en hoe deze ontstaan.
  • Wat gebeurt er in mijn brein? Begrijp de neurologische processen die tijdens een conflict plaatsvinden.
  • Wat is mijn conflictstijl? Leer je eigen conflictstijl kennen en hoe deze invloed heeft op de uitkomst van conflicten.
  • Wat is geweldloze communicatie en hoe pas ik het toe? Ontdek de principes van geweldloze communicatie en hoe je deze effectief kunt toepassen.
  • Wat triggert mijn boosheid of frustratie in een conflict? Identificeer de triggers die je boosheid of frustratie veroorzaken en leer hoe je hiermee om kunt gaan.
  • Waar heb ik invloed op en wat mag ik laten liggen? Leer waar je invloed op hebt in een conflict en wat je kunt loslaten.

De cursus sluit af met een toets en een eventuele herkansing, zodat je je kennis kunt toetsen en versterken.

Resultaat

Na het doorlopen van deze e-learning heb je op een leuke, afwisselende en interactieve manier basiskennis opgedaan over hoe je de regie (terug) neemt in conflictsituaties. Je hebt geleerd om een conflictsituatie om te buigen naar een nieuwe positieve basis om samen te werken.

Na afronding van deze e-learning kun je:

  • Het nut van conflicten begrijpen.
  • Oorzaken van conflicten analyseren.
  • Je eigen conflictstijl herkennen en die van andreren en weet je hoe je hier mee om kunt gaan.
  • Invloedsfeer en loslaten beheersen.

Na succesvolle afronding van de cursus ontvang je een bewijs van deelname. Deze e-learning is niet geaccrediteerd.

Nu inschrijven!

Je kunt op elk moment starten met deze e-learning, schrijf je nu in en start met groeien!

We zijn momenteel actief bezig met het opnieuw behalen van onze instellingsaccreditatie bij Bureau Diplomering Triage. Dit proces is essentieel om onze positie als gecertificeerd opleidingsinstituut te continueren, zodat we hoogwaardige opleidingen kunnen blijven aanbieden aan triagisten en doktersassistenten werkzaam bij de huisartsenposten. Deze accreditatie bevestigt onze inzet voor kwaliteit en onze toewijding aan het leveren van educatie die voldoet aan de hoogste standaarden. Hiermee verzekeren we dat ons onderwijsaanbod blijft aansluiten bij de huidige en toekomstige behoeften van de zorgprofessionals die een cruciale rol spelen in de eerste lijn van de gezondheidszorg.